Thursday, May 21, 2009

eksos kereta patah


pada tabung eksos kedua didapati patah...nasib batang eksos yg patah tak keluar...kalo tak tak geraklah kereta aku dibuatnya....

batang eksos yang patah telah ditanggalkan dari badan kereta

inilah kereta aku..special edition Gen 2 1.6 MME...

mekanik eksos tengah mencantumkan balik paip eksos lama dengan tabung silinder baru...

semua peralatan disini memang kaw-kaw nyer...memang completed giler...dah dikatakan kedai eksos....aku taknak lak pulak pasang paip eksos bunyi lagi vroom XXX takut telinga aku pula berderum dibuatnya.....

dugaan betol apabila eksos kereta aku patah disebabkan berkarat dan hentakan dari bumper jalan...sedih...aku spend banyak juak untuk tukar eksos tuk di Puchong atas idea member aku...itulah kelemahan eksos Gen 2 yang mudah patah dan karat...benda besi memang cepat karat...sekarang dah tukar jenis senitel...lagi tahan macam besi pagar rumah yang kilat zaman sekarang....

skrang eksos aku pun dah tak berbunyi macam biasa dah...lagi vroomm....

No comments:

Post a Comment